CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 6, 2008

gambar lama

Gambar nostalgia dlm black and white (dah jadi lain color..)

Aku ingat lagi bergambar masa ni utk buat passport ke Spore. Bergambar dlm kedai gambar di Muar. Passport Spore dibuat kerana mak & abah nak ke mecca naik Kapal Haji drp port Spore. Yang ada dlm gambar Fadzillah, me, Idris & Adib..posing massa tu ikut tinggi..mcm tangga kan
Aku suka tgk gambar ni, Abah sebagai guru besar sedang berucap..Klassic kan. Pakai baju melayu lagi, samping labuh..Not sure ni dlm thn brapa.. mungkin sebelum dia pencen 1968.
Gambar Pak Usu Mohammed bin Hj Hamzah..yang memakai baju silat tu. Arwah meninggal thn 1963 kerana kemalangan dan dia dlm training utk jadi cikgu masa tu..tak sempat jumpa dgn dia..Cerita drp abg saya arwah ni putih, tinggi dan hensem orangnya.Tinggi melebehi 6'..dia juga ahli bina badan..dlm kpg masa tu ramailah yg simpan gambar dia..ganteng orgnya..

Ni gambar dua pendekar..Hj Hamzah bin Hj Hassan Pendekar adalah ayah kepada ibu saya, Zainab.Yg misai melintang tu Taman bin Dagang, bapa kepada abah saya, Ab Rahman.

1 comments:

wow power leveling said...

wow power
leveling
service for you as a full- time job other than part-
time. We will complete the
wow power
leveling
in a very short time, and you can play the character at