CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, April 10, 2009

Rumah..

Sebenarnya aku tak de idea apa nak di post..


This time I post gambo rumah2 classic kat kpg aku..especially gambo2 rmh Atuk aku..

Katanya..
rumah ini dibina pada tahun 1935 olih Atuk aku, Hj Hamzah..senibina ni idea drp rumah dr Perak..tinggi..,bumbung limas Johor & tangga batu Melaka..Malaysian gitu...
Papan2 di cari sendiri drp hutan segamat..katanya naik kereta lembu aje, Atuk ada 3 kereta lembu time tu...kira mcm BMW la sekarang ni...rumah ni siap selepas 2 thn.

Gambar drp depan, masa ni tangga pink color..



Tangga yg cantik kan..gambar raya lepas 2008..
Ni gambar lama..still grand kan the house..Tempat berkumpul anak cucu setiap tahun pada hari raya pertama..Gambar beramai2 selepas tahlil dan marhaban...(yr 2007)
Ni gambo rmh aku lak..

Bergambo ramai2 kat tangga...mesti..

Antara rumah traditional yg cantik kat kpg, syg tak de penghuni...,always admire the tiles utk tangga tu...(kolam air utk mencuci kaki masih ada la, sebelah kiri tu)

bergambar di tangga rmh tu semasa majlis perkahwinan cucu tuan rmh...

Ni lagi satu rumah yg aku suka tgk setiap kali lalu didepan rmh tu,..
sayang dah tak de lagi rmh ni..

0 comments: